Újra elővettük a füldugókat, DTM volt a Hungaroringen

2016. szeptember 26. 23:57 - Renata Kosaras

A három napig tartó DTM láz lecsengett, de a fülemben pár napig még biztos tartani fog a csengés bongás. Az igazi és elvetemült rajongók füldugó nélkül nézték végig a célegyenesben, ahogy 2014 után a Hungaroringre is visszatért – a Formula-1-es pilótákkal teletűzdelt –, DTM mezőny. Ezek az autók csak épp a Holdra nem lőnek ki, amikor elindulnak. A fejlesztések, és az egész felhajtás felülmúlja a NASA és a Mars programját is. Itt presztízs a győzelem, az Audi, a BMW és a Mercedes körömszakadtáig küzd a pontokért.

rena2.JPG

Az autók elképesztően gyorsak, és még a nők is azt mondják ezekre a száguldó csodákra, hogy szépek. A fejlesztések annyira titkosak, hogy nyilvánosan nem nyitják fel a motorháztetőt egyik garázsban sem. Ez kérem szépen nem WTCC, itt az autók nem állnak ki a boxból, és nem szerelik őket a box utcában! Ahogy beállnak a gépek „lehull a fekete függöny”, és a németek precizitásával bent, a boxban kezdődik a varázslás.  A titkolódzást mi sem bizonyítja jobban, hogy a Paddockban csodálhattuk meg közelről a „demo” autókat, a hightech kamionokat és a megépült DTM várost. Képtelenség volt belesni egy-egy boxba. Ahol akár csak egy kis rés is nyílt a pajzson, egyből sötétített kordon került elő, és kész volt a takarás. Az elkapott pillanatok és hangok adták meg az esemény savát-borsát. A hang, ami a gyomrodból indul és meg nem áll az agyadig, és még napok múlva is érzed az erőt! Amikor elindulnak őrülten figyeled az elszabadult lőerőket.

1_1.jpg

4.JPGItt sikerült belesnem, de nem sokáig maradt ez így látható!


Jómagam nehezen tudtam eldönteni, hogy honnan nézzem a versenyt, de végül is a tribünt választottam, a legelső sorból vártam, hogy elszabaduljon a „ pokol”. Peti kollégám azonban lent, a rajtrácsnál fotózott. Itt meg tudjátok nézni a képeit.

rajracs.jpgRajtrács - fotó: Pataky Péter

Természetesen a pályán száguldó gépsárkányokon kívül megcsodálhattuk a német gyárak legújabb autóit, fejlesztéseit, a szerencsésebbek ki is próbálhatták. Volt itt minden, ami egy igazi német autó rajongónak kellett. Küzdöttek egymással a táborok rendesen, merci VS, bmw VS, audi. Megmosolyogtató volt látni bmw zászlót, audi spakát, és mercis posztert szorongató kissrácokat, de hát ők még csak most döntik el, hogy hova is álljanak. Én is készítettem egy troll képet, s a gyerekek hatására én sem hagyhattam ki, hogy BMW sapkában egy Mercedes előtt pózoljak, ami valljuk be kicsit erős! Bár mondhatnám azt is, hogy csak is Kiss Norbi miatt álltam a Mercedes mellé. 

rena3.JPG

Aki még nem tudná, ő - Kiss Norbi - az első szerencsés magyar autóversenyző, aki ezen a hétvégén öt kört mehetett egy DTM -es Mercedesszel. Norbi, a kétszeres Európa Bajnok kamionversenyző természetesen Mercedes kamionnal megy ebben az évben, így a csapatnak köszönhetően – és Norbi tehetségének –, itt is megvillanthatta tudását. Ki tudja, mit hoz majd a jövő?

Norbival a körök után beszéltem, hogy érezte magát a pályán egy ilyen erős autóban:

"Szuper jó volt, olyan az egész, mint ahogy elképzeljük. Jó élmény volt. Az, hogy kipróbálhattam egy nagyszerű gesztus volt. Nagyon erős autók, nagyon komolyan megtervezettek. A körök alatt természetesen nagyon vigyáztam, és elképesztően óvatos voltam, de azért néztem a határokat! Eddig ez volt a legerősebb autó amiben ültem. Nagyon jó lehetőség volt, és ki tudja mit hoz a jövő?" - Kiss Norbi kétszeres Európa Bajnok kamionversenyző

norbi2.jpgKiss Norbi kétszeres Európa Bajnok Kamionversenyző az ő nevével matricázott DTM autó előtt, ezzel a mercedesszel ment 5 kört a Hungaroringen.

norbi1.jpg

Összegezve a hétvégét, ódákat zenghetnék, de nem teszem, legyen elég annyi, hogy a legextrémebb menetdinamikákra megnövelt teljesítmények és vérpezsdítő járműtechnológiai megoldások lepték el a Hungaroringet, a negyvenezer helyszíni néző örömére.

image2.JPGParc fermé - ilyen közel verseny után, szinte megérinthetőeknek tűntek!

8.JPGAz audi kiállított egy "demo" autót, így mindenki megcsodálhatta, megsimogatta.

2.JPGA Parc fermé-ben így közelről nem volt, annyira "fura" a festés, a pályán azért érdekes volt a rózsaszín mercedes, de mint tudjuk mindent a támogatóért!

ADATOK

három gyár, 12 csapat , 24 versenyző

AUDI - RS5 DTM
motor: V8 szívó motor
teljesítmény: 460 lóerő
váltó: hatfokozatú pneumatikus váltó
tank: 120 liter
súly: 1120 kg

MERCEDES - AMG C 63
motor: V8 szívó motor
teljesítmény: 500 lóerő
váltó: hatfokozatú keresztírányú váltó
tank: 120 liter
súly: 1120 kg

BMW - M4 GTS
motor: V8 szívó motor
teljesítmény: 500 lóerő
váltó: hatfokozató szekvenciális váltó
tank: 120 liter
súly: 1112 kg

Hungaroring köridők
36 kör - 59:09.402 perc alatt a leggyorsabbnak
A leggyorsabb kör verseny alatt a Hungaroringen: 1:36
Időmérő:1:34:9
Átlag sebesség időmérőm:165 km/h
Verseny alatt: 159 km/h

3.JPG

7.JPG

komment
süti beállítások módosítása